בפרשתנו מסופר על מלחמת המלכים בה נשבה לוט. שם נאמר: "ויקחו (השובים) את לוט ואת רכושו בן אחי אברם וילכו".
"בן אחי אברם" הוא תיאורו של לוט.
לכאורה הסדר הנכון היה להצמיד את התיאור לשמו של לוט - "ויקחו את לוט בן אחי אברם ואת רכושו". מדוע שינתה התורה את הסדר והכניסה את הרכוש בין לוט לבין קשרו המשפחתי לאברהם?
ובכלל קשה, הרי כולנו יודעים שלוט הוא בן אחי אברהם. התורה כתבה זאת בפרשת נח וחזרה על כך גם בפרשתנו. מדוע לציין זאת כאן בפעם השלישית?!
לוט מצד עצמו היה מסתיר את האור האלוקי ("לוט" הוא כיסוי בלשון הקודש). לכן בחר להיפרד מאברהם ונמשך לסדום המתועבת. אך היה גנוז בו כוח של התחברות עם אברהם וגילוי אורו בעולם. כוח זה פרץ בהמשך בדוד ובזרעו עד משיח צדקנו, שיצאו מרות המואביה (מואב הוא בנו של לוט). על הכוח הזה עשו ארבעת המלכים מלחמה וניסו לשבות אותו ולהשאיר את בית אברהם בלעדיו.
לכן הקשר המשפחתי לאברהם המתבטא בפסוקינו "בן אחי אברם", איננו רק התיאור של לוט אלא התיאור של רכושו של לוט. מהו הרכוש האמיתי של לוט? קרבתו המשפחתית לאברהם וסגולתו להקים איתו את בית ישראל. את הרכוש הזה "ואת רכושו - בן אחי אברם" ניסו המלכים לשבות, אך אברהם יצא למלחמת עולם נגדם וניצח.
שנזכה בקרוב לראות את משיח צדקנו, תולדת הניצחון הגדול הזה!